De ziua Germaniei, bilanţul Festivalului de Toamnă al Economiei Germane, Herbstfest 2017

A VI-a ediţie a Festivalului de Toamnă al Economiei Germane, în anul aniversar de aderare a României la Uniunea Europeană (UE), a fost şi cea mai reuşită de până acum, informează organizatorii.

Aproape 18.000 de oaspeţi au călcat pragul manifestărilor din cadrul festivalului şi s-au consumat peste 6.000 de litri de bere, 2 tone de carne, 5.500 metri de wurşti şi 3.000 de bucăţi din celebrii covrigi bavarezi Bretzel. Acestea sunt cifrele cu care se laudă organizatorii evenimentului, astăzi, de Ziua Germaniei. Herbstfest 2017, Festivalul de Toamnă al Economiei Germane, avut loc weekendul trecut (29 septembrie – 1 octombrie), în Piaţa Unirii din Cluj-Napoca.


În cadrul Festivalului de Toamnă al Economiei Germane, Herbstfest 2017, au fost organizate 4 dezbateri publice, pe teme de politică, învăţământ, economie şi cultură, la care au participat nume grele din toate domeniile: ambasadorii Cord Meier-Klodt şi Emil Hurezeanu, ex-premierul Dacian Cioloş, jurnalistul Moise Guran, fostul negociator-şef al României cu UE Vasile Puşcaş, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Româno-Germane – AHK Dragoş Anastasiu, europarlamentarul Daniel Buda, omul de afaceri Daniel Metz, şi mulţi alţii.

„Sunt foarte mulţumit de ce am reuşit în acest an. Per ansamblu, binenţeles, pentru că au fost şi scăpări, mai sunt şi mecanisme la care trebuie să lucrăm pentru a fi complet eficiente. Satisfacţia vine însă din faptul că am adus elemente noi, care au făcut conţinutul festivalului mai variat, adaptat valorilor germane şi totodată caracteristicilor unui oraş universitar, cultural, cu un mediu economic performant şi dinamic.
Am încercat să îmbunătăţim calitatea a ceea ce a fost în ediţiile trecute (muzică, divertisment, ofertă culinară tipic germană), dar, în acelaşi timp, să facem mult mai mult decât un Oktoberfest, să accesăm mediul economic, academic şi cultural prin dezbateri cu teme de actualitate în contextul european şi al relaţiilor strânse dintre Germania şi România. Am avut o serie de oaspeţi foarte valoroşi, rezonanţa acestor evenimente a fost extraordinară, fapt care ne onorează şi ne obligă totodată să continuăm pe acest drum: să aducem valorile şi conţinutul experienţelor de succes germane mai aproape de Cluj. Ele pot fi înţelese mai bine printr-un dialog deschis la care să accepte să participe personalităţi implicate în economie, cultură, politică, învăţământ şi în spaţiul public în general, la cel mai înalt nivel în ambele ţări.
Eu cred că acest model este unul eficient nu doar pentru regiunea Transilvania, ci şi pentru România în susţinerea trendului de dezvoltare şi găsirea de soluţii la diferite probleme importante pentru societatea noastră”, a declarat Florin Sabou, vicepreşedintele DWNT şi CEO Bielomatik Romania, unul dintre partenerii principali ai festivalului.

Sala Aula Magna a Universităţii Babeş Bolyai, partener de înaltă ţinută al festivalului, s-a dovedit neîncăpătoare pentru participanţii la dezbaterile organizate, mulţi fiind nevoiţi să stea în picioare. Tematicile abordate, precum necesitatea acordării unei importanţe mai mari locurilor de muncă din zona privată, expertiza pe care oamenii de afaceri germani o aduc în România, sau felul în care Germania vede acceptarea ţării noastre în Spaţiul Schengen au constituit subiecte de ştiri, materiale de presă şi dezbateri naţionale.

Festivalul de Toamnă al Economiei Germane, Herbstfest 2017, a fost organizat de Clubul Oamenilor de Afaceri de Limbă Germană din Transilvania de Nord – DWNT şi Avalon Events, cu sprijinul Primăriei, al Consiliului Local Cluj-Napoca, al Consiliului Judeţean Cluj, al Universităţii Babeş Bolyai şi al Camerei de Comerţ şi Industrie Româno-Germane – AHK.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Leave a Reply

Be the First to Comment!

Notify of
avatar