Certificate de urbanism pentru modernizarea şi reabilitarea a peste 100 de km de drumuri judeţene

Un număr de 16 certificate de urbanism au fost emise pentru elaborarea documentaţiilor necesare pentru autorizarea lucrărilor de modernizare şi reabilitare a peste 100 de km de drumuri din judeţul Cluj.

Certificate de urbanism au fost emise de Consiliul Judeţean Cluj pentru 16 sectoare aparţinând de 14 drumuri judeţene. Forul administrativ judeţean a anunţat că pregăteşte, în prezent, derularea de ample lucrări de modernizare care traversează 19 comune clujene, după cum urmează:

● DJ 109 S Deuşu – Borşa, km 0+000 – km 12+320;
● DJ 161 E Diviciorii Mici – Habadoc, km 5+500 – km 8+000;
● DJ 107 N Valea Ierii – Plopi – Gura Râşca, km 14.000 – 28+612;
● DJ 103 G Cheile Turzii – Sănduleşti, km 30+970 – km 35+231;
● DJ 161 B Călăraşi – Călăraşi Gară, km 40+647 – km 42+530;
● DJ 109 A Ciubanca – limită jud. Sălaj, km 56+100 – km 57+300;
● DJ 109 E Valea Groşilor – limită jud. Sălaj, km 14+484 – 17+000;
● DJ 109 V Cluj-Napoca – Giula, km 11+400 – 15+390;
● DJ 105 T Berindu – Săliştea Veche, km 14+447 – km 19+470;
● DJ 182 F Mănăsturel – Valea Gârbăului – Gârbăul Dejului, km 0+000 – km 9+980;
● DJ 103 G limită jud. Alba – Podeni – Moldoveneşti, km 13+200 – km 25+600;
● DJ 107 T Mărisel – Măguri Răcătău, km 0+000 – km 11+600;
● DJ 161 Panticeu – Sărata – limită jud. Sălaj, km 41+100 – 49+050;
● DJ 161 A Apahida – Cojocna, km 7+100 – km 9+700;
● DJ 107 T Măguri Răcătău – Măguri, km 13+600 – 23+600;
● DJ 160 Mociu – Chesău – Pălatca, km 44+800 – km 48+800.

Autorităţile precizează că din cauza structurii necorespunzătoare şi a traficului rutier intens, toţi cei aproape 107 km de drum judeţean prezintă degradări, cu multiple defecte de capacitate portantă, respectiv cedări ale sistemului rutier şi ale patului drumului, dar şi cu evidente degradări de suprafaţă precum gropi, făgaşe şi tasări. Urmare a acestor deficienţe structurale, în special a celor legate de capacitatea portantă, drumul nu mai asigură în momentul de faţă o planeitate normală suprafeţei de rulare, atât în profil transversal cât şi în cel longitudinal. De asemenea, ca urmare a cvasi-inexistenţei şanţurilor de scurgere a apelor de suprafaţă, pe mai multe porţiuni se înregistrează cedări ale corpului drumului, fapt de natură a pune în pericol siguranţa participanţilor la trafic.

Ulterior finalizării expertizelor tehnice şi a documentaţiilor cadastrale necesare întăbulării acestor drumuri şi sectoare de drumuri judeţene, respectiv a studiilor geotehnice, a documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii (D.A.L.I.), precum şi a celei referitoare la proiectare şi asistenţă tehnică, Consiliul Judeţean Cluj va demara licitaţiile aferente execuţiei lucrărilor la cei peste 100 km de drumuri judeţene.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of