40 de km de drum județean, vizați pentru lucrări de întreținere

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Ample lucrări de întreținere au demarat la început de septembrie, pe drumul județean 150 Mociu – Frata – Viișoara, a anunțat Consiliul Județean Cluj.

Lucrările demarate în această perioadă de autoritățile clujene vizează aproximativ 40 de km de drum. Astfel, au fost demarate ample lucrări de întreținere ce vizează drumul județean 150 Mociu – Frata – Viișoara, respectiv tronsonul cuprins între pozițiile kilometrice 0+600 și 40+300.

Lucrările anunțate pe 40 de km de drum județean constau în plombări, burdușiri, completarea de acostamente, aducerea la profil a acostamentelor, desfundarea şi curăţarea podeţelor, şanţurilor şi a rigolelor, cosiri și tăierea lăstărișului situat în vecinătatea căii de rulare. Totodată, pe un sector în lungime de peste 15 kilometri, respectiv între kilometrul 25+000 și kilometrul 40+300, lucrările de întreținere se vor finaliza cu așternerea de covor asfaltic. În această fază se execută plombări și burdușiri pe suprafețe mari, precum și alte lucrări pregătitoare în vederea asfaltării.

O nouă licitație a serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor va fi organizată.

Consiliul Județean Cluj a anunțat că a reziliat contractul cu firma care se ocupa de proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare și reabilitare. Mai jos redăm integral motivele, enunțate de forul administrativ județean, pentru care s-a ajuns la acest demers.

„Lucrările de întreținere a acestui drum județean au fost demarate în contextul în care, în data de 14 august, Consiliul Județean Cluj a înaintat notificarea de reziliere a contractului de proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare și reabilitare încheiat cu Asocierea Kiat Group Construct SRL – Tehnic Asist SRL – Damar Consult SRL. Astfel, lucrările de întreținere au scopul de a asigura o circulație normală, în condiții de siguranță, urmând ca, în ceea ce privește continuarea lucrărilor de reabilitare și modernizare, să fie organizată o nouă licitație a serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor.

Decizia Consiliului Județean de reziliere a contractului a fost determinată de neîndeplinirea, culpabilă, de către asocierea câștigătoare, a obligațiilor asumate prin contract. Astfel, printre aspectele invocate de Consiliul Județean s-au numărat neîndeplinirea culpabilă a obligațiilor asumate, întârzierea nejustificată a reluării execuției lucrărilor, nerespectarea Proiectului Tehnic, neprezentarea listelor de cantități în concordanță cu Proiectul Tehnic, nerezolvarea neconformităților și faptul că executantul și proiectantul nu au înțeles să acționeze în vederea remedierii deficiențelor menționate în repetate rânduri. În același timp, progresul fizic și financiar al contractului referitor la acest drum, la data de 13.08.2019, era de doar 0,2 % iar lucrările executate în cursul anului 2019 nu au respectat, în totalitate, Proiectul Tehnic aprobat. Totodată, forul administrativ județean a constatat lipsa utilajelor, echipamentelor, materialelor și personalului necesare execuției lucrărilor concomitent cu faptul că, nici până la data transmiterii notificării de reziliere, executantul nu înaintase graficul de execuție a lucrărilor în conformitate cu cerințele contractului.”

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of