Clujul are în acest moment cele mai multe autobuze electrice din România

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Clujul este la momentul actual orașul cu cele mai multe autobuze electrice din România, a anunțat Primăria municipiului.

Cluj-Napoca a devenit orașul cu cele mai multe autobuze electrice din România. În luna septembrie au mai intrat în circulație încă 20 de noi mijloace de transport în comun nepoluante.

Conform Primăriei, Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA (CTP) are în dotare 41 autobuze electrice, dintre care 11 achiziționate prin fonduri elvețiene și 30 prin fonduri europene. Cele 20 de autobuze electrice care au intrat recent în circulație sunt ultimele din cele 30 care au fost achiziționate cu finanțare europeană, prin Programul Regional Operațional 2014 – 2020, în cadrul proiectului „Înnoirea flotei de transport în comun în Municipiul Cluj-Napoca prin achiziţionarea de autobuze electrice”.

”Municipiul nostru are cea mai mare flotă de autobuze electrice din România și se află în primele 10 orașe din Uniunea Europeană, raportat la numărul de locuitori. Acest lucru arată respectul nostru față de clujeni, dorința de a oferi o calitate a vieții superioară la Cluj, de a promova transportul public nepoluant. În continuare, Primăria și Compania de Transport Public au proiecte de modernizare a flotei de transport public prin achiziționarea a 50 de troleibuze și a 24 de garnituri de tramvai. Apreciem eforturile Uniunii Europene de susținere prin politica de coeziune a transportului public nepoluant. În această direcție municipalitatea clujeană continuă să susțină dimensiunile europene nepoluante și în următorul exercițiu financiar 2021 – 2027 pe componenta de mobilitate și transport nepoluant”, a declarat primarul Emil Boc.

Prețul unui autobuz Solaris Urbino 12 electric se ridică la aproape 2.400.000 lei/ buc + TVA și au o garanție de 5 ani sau 500.000 km.

Caracteristicile tehnice ale noilor autobuze achiziționate de autorități la Cluj-Napoca:
● capacitatea totală de transport este de 78 călători dintre care: 27 locuri pe scaune și 51 locuri în picioare;
● autonomie de 105 km pentru baterii noi; ● capacitate baterii 200kwh tip Solaris High Energy;
● puterea motorului electric este de 160 kW (218 CP);
● lungimea autobuzului este de 12 m;
● podea complet coborâtă;
● rampă pentru fotoliile rulante ale persoanelor cu dizabilități;
● loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii;
● înclinarea pe o parte a autobuzului în stații;
● 3 uşi duble (cu câte 2 foi fiecare), cu sistem antistrivire a călătorilor;
● internet gratuit WI-FI pentru călători;
● sistem de încălzire în sezonul rece;
● sistem de aer condiționat pentru sezonul cald;
● sistem de iluminare interioară a salonului cu lămpi de tip LED;
● afișaje de traseu exterioare cu LED-uri;
● indicator vizual interior de stații cu LED-uri;
● monitor tip LCD în interior;
● anunțarea vocală a stațiilor în salon;
● sistem de supraveghere video în interior și exterior;
● sistem de numărare a călătorilor transportați;
● computer de bord pentru gestiune și management al traficului (CGMT);
● datele din computerul de bord al autovehiculului se descarcă într-un server care gestionează baza de date și generează rapoarte specifice cu privire la: numărul de km parcurși, consumurile de energie, numărul de pasageri transportați etc.

Pentru încărcarea celor 20 autobuze electrice care au fost introduse în circulație vor fi folosite 20 de stații de încărcare lentă și 4 stații de încărcare rapidă.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of