Documentele expirate valabile pe durata stării de urgență

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
O serie de documente eliberate de Ministerul Afacerilor Interne (MAI), care vor expira în perioada pandemiei de coronavirus, vor avea valabilitate prelungită.

Ministerul Afacerilor Interne a prezentat lista cu documentele expirate valabile pe durata stării de urgență. Astfel, se prelungește valabilitatea actelor emise de Inspectoratul General al Poliției Române, Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, respectiv serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor aflate în coordonarea metodologică a MAI, Inspectoratul General pentru Imigrări, până la încetarea stării de urgență. Ulterior, cetățenii vor avea la dispoziție 90 de zile în care vor putea preschimba actele respective.

Documentele expirate valabile pe durata stării de urgență.

● Permisele de conducere românești, autorizațiile de circulație provizorie, dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare și ale permiselor de conducere. Nu intră în această categorie dovezile înlocuitoare cu drept de circulație ale permiselor de conducere care se eliberează de serviciile rutiere în cazul unor abateri la regimul circulației.

● Se menține valabilitatea documentelor necesare operațiunilor de înmatriculare/transcriere, examinare sau preschimbare a permisului de conducere obținute de către solicitanți de la alte entități, documente care vor expira în interiorul stării de urgență (ex. certificat de autenticitate, fișa medicală, dosar școlarizare și altele) pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de urgență.

● Cărțile de identitate, cărțile de identitate provizorii, mențiuni de stabilire a reședinței.

● Documentele eliberate cetățenilor străini de către Inspectoratul General pentru Imigrări, permise de ședere, avize de angajare/detașare, decizii de returnare, certificate de înregistrare a rezidenței sau cărți de rezidență eliberate cetățenilor europeni, documentele de călătorie emise beneficiarilor unei forme de protecție internațională și persoanelor fără cetățenie, documentele temporare de identitate ale solicitanților de azil.

Pentru mai multe detalii despre documentele expirate valabile pe durata stării de urgență puteți accesa următorul link.

Petru situații de urgență sau care nu suferă amânare, cetățenii străini și europeni pot utiliza mijloacele electronice de comunicare la distanță.

Având în vedere măsurile de prevenire şi limitare a răspândirii infectării cu noul coronavirus, pentru situații de urgență sau care nu suferă amânare, cetățenii străini și europeni pot utiliza mijloacele electronice de comunicare la distanță cu structura competentă teritorial, precum aplicația on-line portaligi.mai.gov.ro, corespondență poștală sau alte mijloace conform datelor de contact ce se regăsesc pe site-ul igi.mai.gov.ro.

Autoritățile recomandă tuturor cetățenilor să consulte constant site-urile oficiale ale structurilor de specialitate, pentru a afla cu exactitate orarul de funcționare al ghișeelor și condițiile cerute, precum și alte informații de interes, ținând cont de restricțiile instituite prin Ordonanțele militare ca urmare a instituirii stării de urgență.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x