×

#BlueMondayRomania a ajuns la cea de-a treia ediție

Evidențiate

#BlueMondayRomania a ajuns la cea de-a treia ediție

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Cea de-a treia ediție a #BlueMondayRomania, o campanie care aduce în prim plan în această perioadă a anului discuția despre depresie, debutează luni la Cluj-Napoca.

Pornită în 2018, inițiativa #BlueMondayRomania permite celor care se simt singuri, triști sau deprimați în această perioadă să discute cu psihologi în cadrul unor ședințe oferite cu titlu gratuit, în perioada 20 – 24 ianuarie. În România, peste două milioane de persoane suferă de depresie, potrivit ultimelor cifre publicate de Organizația Mondială a Sănătății.

“2020 este al treilea an pentru campania #BlueMondayRomania și, totodată, anul în care îmi dau seama cât de mult a crescut acest proiect, repede, fără să se îndepărteze de scopul pe care îl are: conștientizarea depresiei și a faptului că este normal să apelăm la specialiști atunci când avem nevoie. În 2018, luni pe 20 ianuarie, umpleam cabinetele de psihologie cu postcarduri cu mesaje de încurajare scrise de oameni care treceau pe la Daisler Print House, în 2019 am avut 8 psihologi înscriși ca parteneri, anul acesta în schimb, avem 16 și un eveniment deschis pentru publicul larg unde se va discuta despre depresie cu specialiști”, a explicat psihologul Denisa Niță, coordonatoarea proiectului.

Cei interesați vor putea vorbi cu peste 15 psihologi din Cluj-Napoca și București.

„Anul trecut am realizat un video scurt despre nevoia de a ne uita în jur, la cei de lângă noi și de-a-i asculta. Video-ul postat pe pagina Daisler Print House a avut peste 150 de distribuiri și câteva zeci de mii de vizualizări. În urma lui câteva zeci de persoane din toată țara ne-au scris că își doresc să discute cu un psiholog despre diversele probleme cu care se confruntă. Așa că în acest an am reușit să convingem mai mulți psihologi care în săptămâna 20 – 24 ianuarie și-au donat din orele de cabinet și sperăm să atingem un număr cât mai mare de persoane care să afle că astfel pot să discute cu un profesionist despre problemele prin care trec. Absolut gratuit”, a transmis Andi Daiszler, managerul de marketing al Daisler Print House.

Peste 15 psihologi din Cluj-Napoca și București îi așteaptă pe cei care vor să intre în contact cu ei. Suplimentar, pe data de 20 ianuarie, spațiul de coworking Invest Cluj găzduiește o discuție informală despre depresie și metodele prin care ea poate fi combătută. Invitații speciali ai întâlnirii sunt lect. univ. dr. Diana Cândea de la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației din cadrul UBB Cluj și mediul psihiatru Bianca Coșa, rezident la Clinica de Psihiatrie.

Accesul e liber luni, 20 ianuarie, de la ora 17:00, la adresa Strada Eremia Grigorescu nr. 18 – Invest Cluj.

Pentru a se înscrie, doritorii trebuie să completeze un formular disponibil la adresa web https://rb.gy/jlsewp, urmând ca apoi să intre în contact cu psihologii.

Din 2005, în fiecare an, cea de-a treia zi de luni a lui ianuarie e supranumită Blue Monday.

Conceptul vine de peste ocean și potrivit unei ecuații pseudoștiințifice are de-a face cu o stare generală proastă cauzată de trecerea sărbătorilor de iarnă, întoarcerea la muncă, o situație financiară mai precară decât în luna anterioară și per total o stare generală deprimantă.

Tot de peste ocean vine și remediul, de obicei sub forma unor reduceri pentru a încuraja comportamentul consumerist. Campania #BlueMondayRomania a fost lansată în 2018 de Daisler Print House în colaborare cu Asociația Studenților Psihologi din România. În 2020, campania e coordonată de psihologul Denisa Niță. Demersul este susținut de Asociația Daisler, Talo Media – creatorii clipurilor despre depresie, TedXZorilor, spațiul de coworking Invest Cluj și cabinetele de psihologie/psihoterapeuții partenere: Minodora Păduran, Diana Todea, Adina Bîrsan-Marian, Cristina Lațcu, Andrei Solomon, Anamaria Vancea, Filip Mirela, Cosmin Pavel, Samuel Bud, Beatrice Huțanu, Alexandra Arusoaiei, Șerban Bobos, Amalia Siminiceanu, Diana Pruteanu (București) și Cristina Țăpoca (București).

Campania #BlueMondayRomania este organizat de Daisler Print House.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail