×

Guvernul a adoptat măsuri pentru simplificarea procedurilor de obţinere a documentelor

Evidențiate

Guvernul a adoptat măsuri pentru simplificarea procedurilor de obţinere a documentelor

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Guvernul a adoptat un pachet de măsuri prin care se urmăreşte simplificarea modalităţii de obţinere a documentelor. Prin aceste măsuri se vizează reducerea numărului de hârtii, prin comasarea unor taxe astfel încât acestea se vor putea achita într-un cont unic, facilitându-se şi plata lor online.

Astfel, se elimină necesitatea prezentării unor copii legalizate, certificatul de cazier judiciar se va putea obţine de către autorităţile şi instituţiile publice (altele decât cele din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională) în mod direct de la Ministerul Afacerilor Interne (MAI), scutind cetăţeanul de obţinerea acestuia, precum şi acceptarea copiei electronice după cartea de identitate (CI).

Printre schimbările survenite în urma ordonanței de urgență, se numără:

– O singură taxă pentru CI – dacă până acum se plăteau 2 taxe, din care cea de 5 RON necesita un drum în plus, în viitor se va achita doar contravaloarea cărţii de identitate la locul prestării serviciului

– Comasarea taxelor pentru obţinerea paşaportului – sunt 2 taxe în prezent pentru obţinerea paşaportului, care adesea se plătesc în locuri diferite şi presupun un drum în plus; prin noile prevederi are loc comasarea taxelor plătite pentru obţinerea paşaportului şi facilitarea plăţii online

– Eliminarea copiei legalizate acolo unde este cerut şi originalul – se solicită foarte des copii legalizate de către instituţii publice, deşi cer şi originalul; după noile măsuri, autorităţile şi instituţiile din administraţia publică centrală trebuie să certifice originalul la ghişeu, fără a mai cere copii legalizate

– Cazier judiciar accesibil online – cazierul judiciar presupune 2 drumuri din partea cetăţeanului, astfel că s-a introdus posibilitatea de solicitare online la dezvoltarea capacităţii tehnice precum şi faptul că instituţiile publice nu mai pot cere cazierul de la cetăţean ci direct de la unităţile specializate MAI, prin poştă electronică

– Eliminarea taxelor extrajudiciare mici – anumite taxe de timbru nu se mai justifică; taxele extrajudicare de 2 RON se elimină (taxa pentru cazier, pentru permisul de pescuit, pentru înregistrarea actelor de stare civilă, pentru eliberarea de certificate şi adeverinţe constatatoare etc.)

Cea mai mare parte a măsurilor luate răspund sugestiilor primite din partea cetățenilor, prin intermediul platformei online de consultare publică „maisimplu.gov.ro”.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Hârtii