





Comandamentul Central de Deszăpezire funcţionează la Cluj-Napoca din luna noiembrie şi elaborează planul de deszăpezire pentru perioada 15 noiembrie 2016 – 15 martie 2017.
Având în vedere că la Cluj sunt două firme care asigură deszăpezirea, comandamentul are rolul de a stabili traseele pentru intervenţie, pentru fiecare firmă, în urgenţa I-a, a II-a şi a III-a, supraveghează activitatea de deszăpezire şi verifica modul în care societăţile contractante îşi realizează sarcinile privind deszăpezirea şi combaterea poleiului, informează Primăria municipiului Cluj-Napoca.
În total, cele două firme, SC Rosal Grup SRL şi SC Brantner Servicii Ecologice SRL trebuie să fie pregătite să intervină pe 676 străzi cu 47 de utilaje. Intervenţia se face în funcţie de gradul de urgenţă al străzilor. Există 211 străzi de urgenţă I, 236 străzi de urgenţă II şi 229 străzi de urgenţă III.
SC Rosal Grup SRL va acţiona în sectorul I, pe 352 străzi (în cartierele Mănăştur, Zorilor, Grigorescu, Gruia, Dâmbul Rotund şi 80% din zona centrală), dintre care 127 pe urgenţa I, 113 pe urgenţa II şi 112 pe urgenţa III, în timp ce SC Brantner Servicii Ecologice SRL va interveni în sectorul II, pe 324 străzi (în cartierele Gheorgheni, Mărăşti, între Lacuri, Bulgaria, Andrei Mureşanu, Someşeni şi 20% din zona centrală), dintre care 84 pe urgenţa I, 123 pe urgenţa II şi 117 pe urgenţa III.
Prin activitatea de deszăpezire se va asigura înlăturarea zăpezii căzute pe partea carosabila a arterelor de circulaţie şi combaterea poleiului pe toată perioada iernii 2016 – 2017.
Intervenţiile pentru înlăturarea impedimentelor cauzate de căderile de zăpadă şi formarea poleiului trebuie efectuate în vederea asigurării transportului în comun, aprovizionării unităţilor vitale ale municipiului, asigurarea asistenţei medicale, a accesului la şcoli, grădiniţe, cămine, a fluidizării circulaţiei şi punerea în funcţiune şi a altor căi de circulaţie.
Activitatea de deszăpezire constă în:
– înlăturarea zăpezii de pe partea carosabilă a străzilor cu mijloace mecanizate;
– curăţarea manuală a zăpezii din pieţe şi de pe trotuare;
– combaterea poleiului prin răspândirea materialelor antiderapante cu mijloace mecanizate şi manuale;
– evacuarea zăpezii şi a gheţii rezultate în urma curăţirii carosabilului şi a trotuarelor;
– spargerea lentilelor şi podurilor de gheaţă apărute pe căile de acces.
Problemele vor putea fi semnalate la numărul de telefon: 0264/431753 (Dispeceratul Central al Primăriei) sau 984 – Telefonul primarului, dar şi la dispecerantele celor două firme S.C. Rosal Grup SRL: 0786-429557, respectiv SC Brantner Servicii Ecologice SRL: 0737 -770.428.





