





Începând de luni, 17 octombrie 2016, cei 30.279 de cetăţeni ai comunei Floreşti şi ai satelor aparţinătoare nu vor mai fi nevoiţi să se deplaseze în municipiul Cluj-Napoca pentru obţinerea unui nou act de identitate. Cea mai mare comună din România va dispune de un serviciu public local propriu de evidenţă a persoanelor, un proiect al autorităţilor locale sprijinit atât de Consiliul Judeţean Cluj, prin adoptarea legislaţiei de modificare a arondării, cât şi de instituţia sa subordonată – Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Cluj care are în derulare un amplu program de sprijinire a iniţiativelor în localităţile în care nu funcţionează servicii de evidenţă a persoanelor.
Noul Serviciu Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor (S.P.C.L.E.P.) Floreşti va fi inaugurat joi, 13 octombrie 2016, cu începere de la ora 12.00, la sediul Primăriei Floreşti. Apariţia pe raza comunei a acestui nou serviciu va duce la o diminuare substanţială a cheltuielilor personale, la micşorarea timpului de aşteptare pentru eliberarea unui alt act de identitate, dar, mai ales, la micşorarea numărului persoanelor care din diverse motive continuă să păstreze acte de identitate cu valabilitate expirată sau care nu îşi oficializează adresa de domiciliu în concordanţă cu modificările adoptate de autorităţile locale.
Necesitatea înfiinţării acestui serviciu public comunitar de evidenţă a persoanelor în subordinea Consiliului Local al comunei Floreşti a rezultat în urma activităţilor de îndrumare şi control efectuate la nivelul Primăriei Floreşti de către Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Cluj, care a constatat faptul că există un număr mare de cetăţeni care solicită servicii Primăriei fără a deţine documente de identitate valabile. De asemenea, până la înfiinţarea acestui serviciu public nu exista, la nivelul autorităţii locale, o situaţie clară a numărului, structurii sau mişcării populaţiei pe teritoriul acestei comune din apropierea municipiului Cluj-Napoca, lucru care afecta modalitatea de fundamentare şi implementare a unei politici publice locale.
Floreştenii interesaţi de obţinerea unui act de identitate trebuie să depună, alături de cererea efectivă, şi o serie de documente: actul de identitate vechi (dacă îl mai deţin), certificatul de naştere şi, după caz, cel de căsătorie, ori hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă, respectiv actul pentru spaţiul locuit. Contravaloarea actului de identitate (7 lei cartea de identitate sau 1 leu cartea de identitate provizorie), precum şi taxa de timbru extrajudiciar (5 lei), după caz, se vor achita la ghişeul serviciului. În situaţia în care solicitanţii nu pot prezenta unul dintre documentele de stare civilă sau nu pot face dovada unei adrese de domiciliu, cererile vor fi soluţionate prin eliberarea unei cărţi de identitate provizorii, cu termen de valabilitate de maximum un an de zile. Fotografiile necesare aplicării pe cărţile de identitate vor fi executate de funcţionarii din cadrul S.P.C.L.E.P. Floreşti. De asemenea, în cazul copiilor minori care solicită eliberarea unui act de identitate, este obligatoriu ca aceştia să fie însoţiţi de unul dintre părinţi sau de reprezentantul legal, dacă este cazul.





