Lucrările de întreţinere şi reparaţie a drumurilor judeţene continuă şi în noiembrie

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

În săptămâna de lucru 7 – 11 noiembrie, lucrările începute în cursul verii pe drumurile judeţene au continuat. Astfel, conform informaţiilor Consiliului Judeţean Cluj, lucrările s-au desfăşurat în următoarele locaţii:

– Lucrările de investiţii pe drumul judeţean Mărgău – Călata – Mănăstireni continuă pe raza localităţii Scrind Frăsinet. Seria mai amplă a lucrărilor de investiţii pe drumul judeţean DJ 108C Mărgău – Călata – Mănăstireni vizează modernizarea şi reabilitarea unui sector de drum în lungime de peste 23 de kilometri, de la kilometrul 36+050 până la kilometrul 59+000, pe multe sectoare de drum lucrările fiind deja finalizate.
Lucrările de modernizare constau în aşternere de covor asfaltic în două straturi – binder şi strat de uzură, inserţie de material geocompozit antifisură între cele două straturi de asfalt, executarea de şanţuri, casete cu piatră spartă şi strat de balast şi acostamente. Lucrările s-au desfăşurat pe raza localităţii Scrind Frăsinet – poziţii kilometrice cuprinse între kilometrul 56 şi kilometrul 57 – prin aşternerea primului strat de asfalt şi a materialului geocompozit antifisură.

– S-a finalizat asfaltarea tronsonului de drum judeţean Tureni (drumul naţional DN1) – Ceanu Mic, în lungime de 1.2 kilometri, cuprins între kilometrii 41+787 şi 49+991. Aceste lucrări fac parte din proiectul mult mai complex care vizează întreg drumul judeţean DJ 103G limită cu judeţul Alba – Podeni – Moldoveneşti – Cheia – Cheile Turzii – Sănduleşti – Tureni – Ceanu Mic – Aiton – Gheorgheni, în lungime totală de 48.646 kilometri, de la kilometrul 13+200 până la kilometrul 61+846.
În continuare, pe mai multe sectoare ale acestui drum judeţean se desfăşoară lucrări de întreţinere în vederea îmbunătăţirii infrastructurii rutiere, lucrări constând în principal în plombări cu mixtură asfaltică.

– Lucrările de asfaltare pe drumul judeţean DJ 109B Fundătura – Corneşti, pe o lungime de 17.1 kilometri, sunt finalizate, tronsoanele rămase neasfaltate, în lungime totală de sub 400 de metri, urmând a fi finalizate, din raţiuni tehnice, în prima parte a anului 2017.
Astfel, după încheierea lucrărilor pe ultimul tronson de drum în lungime de 3.8 kilometri, între kilometrul 3+800 şi poziţia kilometrică 0+000, unde drumul judeţean DJ 109B Fundătura – Corneşti face joncţiunea cu drumul naţional DN1C, pentru modernizarea şi reabilitarea integrală a acestui sector de drum judeţean mai sunt necesare lucrări pe doar trei porţiuni de drum însumând aproximativ 400 de metri, porţiuni afectate de fenomenul de alunecări de teren. Motivul neexecutării, pentru moment, a lucrărilor pe aceste trei tronsoane de dimensiuni reduse este legat de faptul că acestea necesită soluţii tehnice complexe şi care vor consta în refacerea fundaţiei căii de rulare. Porţiunile de drum în cauză sunt aduse la un nivel de circulaţie corespunzător, vor fi lăsate sub trafic până în primăvara anului 2017 pentru a se constata eventualele tasări ale fundaţiei, după care se vor finaliza lucrările prin turnarea celor două straturi de asfalt.
Lucrările de reabilitare şi modernizare a celor 17.1 kilometri ai drumului judeţean DJ 109B Fundătura – Corneşti au constat în realizarea de fundaţii, aşternerea stratului de piatră spartă, schimbarea podeţelor, realizarea de ziduri de sprijin, acostamente, tăierea vegetaţiei de pe marginea drumului, respectiv turnarea a două straturi de covor asfaltic – binder şi strat de uzură – cu o grosime totală de 10 cm.

– Lucrările de investiţii pe drumul judeţean DJ 161B Turda – Bogata – Călăraşi se desfăşoară în aceste zile prin aşternerea, pe ultimele sute de metri, a primului strat de covor asfaltic.
Anterior, mai multe sectoare ale acestui drum judeţean au fost deja asfaltate urmând ca la finalul proiectului covorul de asfalt să acopere întregul tronson în lungime de 10 kilometri, de la kilometrul 30+647 până la kilometrul 40+647.
În prezent se lucrează la aşternerea primului strat de asfalt (binder) pe ultimii 450 de metri, între kilometrul 35+400 şi kilometrul 35+850, tronson de drum care va lega celelalte sectoare asfaltate anterior. Investiţia va continua cu executarea de lucrări de aşternere a celui de-al doilea strat de asfalt, stratul de uzură, cu inserţie de plasă geocompozit antifisură între cele două straturi.
Lucrările de modernizare mai prevăd realizarea de şanţuri, şanţuri pavate cu beton, acostamente şi semnalizare rutieră.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *