
Proiect dedicat prevenirii abandonului şcolar, la Cluj






În urma unor cercetări s-a constatat faptul că numărul copiilor etichetaţi ca având „nevoi educaţionale speciale” este în creştere iar copiii care aparţin minorităţilor etnice sau unor circumstanţe socio-economice mai puţin favorabile precum şi copiii cu dificultăţi de învăţare sunt expuşi riscului de eşec scolar, astfel că există premise foarte mari ca aceştia să abandoneze şcoala. În ciuda evoluţiilor internaţionale în vederea incluziunii, mulţi copii sunt excluşi şi lipsiţi de educaţie adecvată din cauza unei deprecieri sau dificultăţi funcţionale – nu există suficient sprijin, profesorii nu au cunostinţe despre cum să includă în clasă aceşti copii, iar rapoartele de evaluare sunt rareori potrivite abordării inclusive.
Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă, instituţie de învăţământ special aflată în subordinea Consiliului Judeţean Cluj, a găzduit pe parcursul săptămânii trecute reuniunea transnaţională în cadrul Proiectului Erasmus+ Strengthening Thinking and Learning Skills / Întărirea gândirii şi abilităţii de învăţare. Proiectul îşi propune ca prin obiectivele stabilite să abordeze situaţia copiilor care se confruntă cu bariere în învăţare, contribuind, în final, la reducerea abandonului şcolar.
Implementat cu sprijinul financiar primit din partea Comisiei Europene în cadrul Programului Erasmus+ şi coordonat de Asociaţia Charlie Karlin, z.u din Cehia, proiectul urmăreşte ca prin activităţile derulate să fie create instrumente de lucru şi exemple de bune practici în domeniul învăţării mediate, a evaluării dinamice şi a abordării elevului în cadrul procesului de învăţare şi rezolvare de probleme.
La eveniment au participat 25 de profesori proveniţi din cele cinci ţări partenere – Charlie Karlin, z.u. – Cehia; Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras – Lituania; ETP Slovakia-Centre of Sustainable Development – Slovacia; Stiching Feuerstein – Olanda; Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Cluj-Napoca – România; Vilniaus Zveryno gimnazija – Lituania şi Zakladni skola Svitavy, T.G. Masaryka 27 – Cehia. Calendarul întâlnirii a cuprins vizitarea instituţiei gazdă, work-shop-uri, asistenţe la diverse activităţi în şcoală precum şi vizitarea oraşului şi a unor obiective turistice.






Publică comentariul