Prima linie de merch a unei opere din România, creată de designer care a colaborat cu Dior, la Opera Aperta

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Opera Națională Română din Cluj-Napoca intră în grupul select al marilor branduri culturale cu o linie proprie de merchandise ce va fi lansată, miercuri, 29 iunie, odată cu deschiderea festivalului „Opera Aperta”.

Produsele sunt create de designerul Ovidiu Pop, care are în portofoliu colaborări cu mari case de modă precum Dior, Veja și Stella Luna Italia, și pot fi achiziționate de la Opera shop, instalat temporar în Piața Unirii pe perioada festivalului.

Love is blind, lust isn’t (Don Giovanni), I don’t need no cowboy (Minnie din La fanciulla del West), If you want to be king, first you have to get manlier than me (Lady Macbeth) sunt doar câteva dintre citate celebre din partituri de operă pe care fanii le vor putea regăsi pe diferite tricouri, cărți poștale, căni, sacoșe sau semne de carte. Tot procesul de creație a durat aproximativ trei luni, iar produsele sunt create din materiale naturale.

„Cu o abordare actuală, plină de umor și un strop de (auto)ironie, linia de produse este exact în spiritul festivalului Opera Aperta, un eveniment pe care l-am creat pentru a apropia oamenii de această artă. Muzica de operă nu e elitistă, poveștile din livrete sunt la fel de relevante azi ca și acum un secol, sperăm că aceste produse să-i facă curioși și să caute să descopere mai mult .”, spune Cristian Avram, directorul de marketing la Operei.

Conceptul creativ îi aparține lui Ovidiu Pop designer vestimentar, artist plastic profesionist și ilustrator de concept, cu o experiență îndelungată și prestigioasă în domeniul artelor.

Absolvent al Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca și al Institutului Francez de Modă de la Paris, Ovidiu Pop a colaborat, de-a lungul timpului, cu prestigioase case de modă europene, iar acum semnează propria linie de fashion. Produsele vor putea fi achiziționate din shop-ul deschis, în Piața Unirii, pe tot parcursul festivalului Opera Aperta și, ulterior, de la agenția de bilete a instituției.

Opera Aperta debutează miercuri, 29 iunie, în noul Opera Lounge, care găzduiește și primul spectacol al festivalului The Golden Age, un concert de muzică swing și jazz. Timp de 5 zile, festivalul propune o redescoperire a operei în formula sa clasică, dar și spectacole inedite de flameco alături de Barcelona Flamenco Ballet sau arii interpretate de bikers în Ride on Harmony .

Organizatorii lansează și o invitație specială pentru publicul atașat de istoria artistică a operei clujene, la expoziția semnată de scenografa Anca Pintilie și fotograful Nicu Cherciu. O colecție de 11 afișe, fiecare reflectând un moment-cheie din cele mai iubite spectacole de pe scena clujeană, va fi deschisă, în 2 și 3 iulie, la Institutul Francez din Cluj-Napoca.

Cea de a VI-a ediție a Opera Aperta este realizată cu sprijinul Primăriei Municipiului Cluj-Napoca, Consiliului Local Cluj-Napoca, Consiliului Județean Cluj și al Asociației „Opera 2 You”.

Despre Opera Aperta

Festivalul Opera Aperta este un eveniment al Operei Naționale Române din Cluj-Napoca, aflat la a VI-a ediție. Din 2015, spectatorii au cunoscut opera și artiștii într-un mod aparte, dincolo de granița imaginară a sălii de spectacol, pe scene ridicate în locații neconvenționale din oraș. Spectacole lirice precum Carmen de G. Bizet, Nabucco și La Traviata de G. Verdi, concertul La Negra Noche, dar și spectacolul de balet Lacul lebedelor de P. I. Ceaikovski, montat pe scena plutitoare a Lacului Chios din Parcul Central, au ajutat publicul să (re)descopere opera într-un format inedit.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

One thought on “Prima linie de merch a unei opere din România, creată de designer care a colaborat cu Dior, la Opera Aperta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *